Overslaan naar inhoud

Mijn RMAX Wi-Fi werkt niet

Probleem: het RMAX Wi-Fi-netwerk werkt niet of biedt geen internettoegang

Hier zijn twee veelvoorkomende gevallen:

  • Het RMAX Wi-Fi-netwerk verschijnt niet in de lijst met beschikbare netwerken
  • Je bent verbonden met RMAX Wi-Fi, maar je hebt geen internetverbinding


Verificatiestappen


1. Wi-Fi RMAX verschijnt niet

Controleer de volgende punten:

  • Is de router ingeschakeld?
    • De aan/uit-knop op de achterkant moet worden geactiveerd
  • Is de voedingskabel goed aangesloten?
  • Op de voorkant van de router moeten 5 lampjes groen branden


2. Verbonden met RMAX Wi-Fi maar geen internet

Als de voeding in orde lijkt te zijn, maar de netwerk-LED (de meest rechtse) niet groen is, volg dan deze stappen:

  1. Controleer of het oorspronkelijke Wi-Fi-netwerk (de box van de provider) inderdaad internet biedt.
    • Probeer een site als YouTube te openen vanaf een apparaat dat op deze box is aangesloten
  2. Zorg ervoor dat de WAN-poort van de RMAX router via een kabel verbonden is met de internetbox.
  3. Als het netwerk werkt :
    • Start de RMAX router opnieuw op
  4. Als dat nog niet genoeg is:
    • Herstart de internetbox van de provider
  5. Als het probleem aanhoudt :
    • Neem contact op met uw internetprovider


Technische ondersteuning

Als het probleem aanhoudt ondanks deze controles :

Bel onze technische ondersteuning op +32 2 333 75 33

We helpen je snel weer verbinding te maken.

SUBCATEGORIEËN
Archief
Mijn ticket heeft zwarte lijnen