Overslaan naar inhoud

Over Restomax

Kassa. Innovatie. En een echte visie voor de horeca.


Van de kassa naar het ecosysteem: de evolutie van een visie

Een alles-in-één POS-oplossing voor professionals in de horeca.

Van de kassa naar het ecosysteem: de evolutie van een visie

Een alles-in-één POS-oplossing voor professionals in de horeca.

Een verhaal van een visionair

In 2015 lanceerden Jan-Charles Van Hall en Maxence Janssis EASY-SHOP, de eerste iPad-kassa in België. Het resultaat: een flexibele, intuïtieve oplossing ... en een explosieve stijging van de verkoopcijfers.

In 2021 neemt de groep Advensys het bedrijf RESTOMAX over, dat in 1990 werd opgericht door Roland Van Morckhoven. Een referentie op het gebied van POS-systemen voor de horeca, bekend om zijn klantenservice die 7 dagen per week bereikbaar is.

Vandaag de dag staat RESTOMAX voor:

  • Franstalig leider (Brussel + Wallonië)
  • #2 in België
  • +2.500 klanten en 4.500 installaties


2023 : nieuw doel

RESTOMAX neemt EasyOrder over, een Nederlandstalige expert in gepersonaliseerde bestelapps en Click & Collect.

👉 Resultaat: een nog completer platform voor een vloeiende en verbonden klantervaring, van het plaatsen van de bestelling tot de betaling.

Tegenwoordig verkoopt RESTOMAX niet alleen kassa.

We bieden een ecosysteem.


Onze geschiedenis

Van lokaal tot marktleider - onze tijdlijn

Van visionaire beginjaren tot oplossingen voor morgen.

1990

Oprichting van Restomax

Roland Van Morckhoven lanceert RESTOMAX met een duidelijke visie: innoveren op het gebied van kassasystemen voor de horeca, met een klantenservice die 7 dagen per week bereikbaar is.

2015

Lancering van EASY-SHOP

an-Charles Van Hall et Maxence Janssis créent la première caisse sur iPad en Belgique, plus agile et au déploiement plus performant.

2020

Recordjaren

EASY-SHOP doet het uitstekend. Het bedrijf beleeft zijn twee beste jaren ooit op het vlak van groei.

2021

Overname van RESTOMAX door Advensys

RESTOMAX wordt onderdeel van de Advensys-groep en vormt voortaan de HORECA-divisie. Een fusie van twee complementaire expertises.

2022

Nieuwe ambitie, nieuwe dimensie

RESTOMAX wordt de Franstalige marktleider in POS-oplossingen voor de horeca en de nummer 2 in heel België.

2023

Overname van EasyOrder

RESTOMAX neemt EasyOrder over om een online besteloplossing (App & Click & Collect) te integreren en zijn aanwezigheid in het Nederlandstalige gebied te versterken.

Onze partnerklanten

Achter elk logo schuilt een plek die beter draait

Een 100% Belgische oplossing, ontworpen voor de lokale horeca

Badge spaghetti
Getuigenissen

Een Europese ambitie gedragen door een duidelijke visie

Een sterk, innovatief ecosysteem opbouwen dat gericht is op restauranthouders.

"Devenir le leader européen du POS HORECA, c’est plus qu’un objectif. C’est une ambition portée par une vision claire : construire un écosystème solide, innovant et centré sur les besoins réels des restaurateurs."

"Réinventer l’expérience de commande sur tous les supports, c’est notre obsession quotidienne. Que ce soit en salle, à emporter ou en ligne, chaque interaction doit être fluide, rapide et agréable pour le client comme pour l’équipe."

Badge spaghetti
Getuigenissen

Een Europese ambitie gedragen door een duidelijke visie

Een sterk, innovatief ecosysteem opbouwen dat gericht is op restauranthouders.

"Becoming the European leader in HORECA POS is more than a goal. It’s an ambition driven by a clear vision: building a strong, innovative ecosystem focused on the real needs of restaurant owners."

"Reinventing the ordering experience across all channels is our daily obsession. Whether it’s dine-in, takeaway, or online, every interaction must be smooth, fast, and pleasant—for the customer and the team."

Badge spaghetti
Getuigenissen

Een Europese ambitie gedragen door een duidelijke visie

Een sterk, innovatief ecosysteem opbouwen dat gericht is op restauranthouders.

"De Europese leider worden in HORECA POS is meer dan een doel. Het is een ambitie, gedreven door een duidelijke visie: een sterk, innovatief ecosysteem opbouwen dat echt inspeelt op de behoeften van restauranthouders."

"De bestelervaring op elk kanaal heruitvinden is onze dagelijkse obsessie. Of het nu in de zaal is, om mee te nemen of online — elke interactie moet vlot, snel en aangenaam zijn — zowel voor de klant als voor het team."