Algemene Voorwaarden
Laatst bijgewerkt: 01/08/2025
I. Algemene Voorwaarden
1. Abonnement op Restomax-product
Gedurende de Termijn en in overeenstemming met deze Overeenkomst kan de Klant toegang krijgen tot en gebruikmaken van de producten die worden aangeboden door Restomax (elk een ‘Product’), waarop de Klant zich heeft geabonneerd, via een abonnement, een gratis proefperiode of een actie, zoals vermeld op het bestelformulier, de factuur, de ondertekende offerte of, voor bepaalde zelfbedieningsproducten, via een bevestigingsmail van Restomax (het ‘Bestelformulier’). Elk Product kan updates, cloud-gebaseerde en ondersteunende diensten, applicaties of documentatie bevatten. Op elk van deze onderdelen zijn de voorwaarden van deze Overeenkomst van toepassing, voor zover van toepassing. De Klant is verantwoordelijk voor alle handelingen die worden verricht met zijn Restomax-inloggegevens, ongeacht of deze handelingen worden verricht door de Klant, zijn werknemers of een derde. De Klant zal alle inloggegevens (inclusief wachtwoorden en betalingsmethodegegevens) die in zijn bezit of onder zijn controle zijn, zorgvuldig bewaren. Restomax is niet aansprakelijk voor verlies of schade als gevolg van onbevoegd gebruik van het account van de Klant.
In gewone mensentaal
Bedankt voor het abonneren op onze Producten! Met uw abonnement hebt u toegang tot en kunt u gebruikmaken van de Producten die vermeld staan op uw factuur en/of Bestelformulier, of zoals anderszins bevestigd door Restomax. Aangezien Restomax geen controle heeft over uw gebruik van onze Producten, bent u verantwoordelijk voor de handelingen die worden verricht met uw account, inclusief het correct beheren van Persoonsgegevens. Wees voorzichtig en deel uw accountgegevens niet met mensen die ze niet mogen hebben.
2. Verlening van Licentie
Gedurende de Termijn verleent Restomax aan de Klant een beperkte, niet-exclusieve, niet-overdraagbare, niet-sublicentieerbare, herroepbare licentie om toegang te krijgen tot de Producten waarop de Klant zich heeft geabonneerd en deze te gebruiken, en om zijn medewerkers en alle andere gebruikers die namens de Klant toegang hebben tot de Producten en deze gebruiken (gezamenlijk de ‘Gebruikers’), toegang te geven tot de Producten waarop de Klant zich heeft geabonneerd en deze te gebruiken, onder de voorwaarden die in deze Overeenkomst worden uiteengezet. De Klant stemt ermee in dat alle rechten, aanspraken en belangen in en op alle intellectuele eigendomsrechten in de Producten, alsmede alle wijzigingen, uitbreidingen, scripts en andere afgeleide werken van de Producten die door Restomax worden geleverd of ontwikkeld, met inbegrip van de Bètatechnologie, exclusief eigendom zijn van Restomax of zijn licentiegevers. Alle rechten die in deze Overeenkomst niet aan de Klant worden verleend, zijn voorbehouden aan Restomax.
In gewone mensentaal
Om u, uw medewerkers en andere aangewezen gebruikers toegang te geven tot de Producten, geeft Restomax u een licentie om de Producten te gebruiken. Dit betekent dat u geen eigenaar bent van de Producten. Alle intellectuele eigendomsrechten op de Producten zijn exclusief eigendom van Restomax, maar u hebt wel het recht om de Producten te gebruiken zolang uw account blijft bestaan.
3. Licentiebeperkingen
De Klant en alle Gebruikers mogen niet (en mogen geen Gebruiker of derde toestaan om): (i) een broncode, onderliggende ideeën, algoritmen, bestandsindelingen of programmeer- of interoperabiliteitsinterfaces van de Producten decompileren, demonteren, reverse-engineeren of trachten te reconstrueren of te ontdekken, op welke wijze dan ook; (ii) virussen of andere schadelijke of kwaadaardige computercode verspreiden via of in de Producten; (iii) zich bezighouden met gedrag dat het gebruik en genot van de Producten door derden verstoort of belemmert; (iv) productidentificatie, auteursrecht of andere kennisgevingen van de Producten verwijderen; (v) de Producten geheel of gedeeltelijk verkopen, leasen, uitlenen, toewijzen, in sublicentie geven, er toegang toe verlenen of anderszins overdragen of openbaar maken aan derden; (vi) de Producten gebruiken voor timesharing, servicebureau- of hostingdoeleinden of anderszins gebruiken, doorverkopen, in sublicentie geven, verspreiden of overdragen of anderen toestaan de Producten te gebruiken ten behoeve van derden; (vii) de Producten wijzigen of opnemen in of met andere software of een afgeleid werk maken van enig deel van de Producten, tenzij Restomax hiermee schriftelijk heeft ingestemd; (viii) de output of andere informatie die door de Producten wordt gegenereerd, gebruiken voor enig ander doel dan zoals voorzien in deze Overeenkomst; (ix) de Producten gebruiken voor enig ander gebruik dan de interne bedrijfsvoering van de Klant; (x) ongeoorloofd gewijzigde versies van de Producten gebruiken, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, het doel om een soortgelijk of concurrerend product of dienst te bouwen of om ongeoorloofde toegang tot het Product te verkrijgen; (xi) de Producten gebruiken op een manier die in strijd is met het Beleid voor Aanvaardbaar Gebruik van Restomax, te vinden op https://www.Restomax.com/legal/acceptable-use-policy/, aangezien dit beleid van tijd tot tijd kan worden gewijzigd (‘Beleid voor Aanvaardbaar Gebruik’); of (xii) de Producten gebruiken op een manier die in strijd is met toepasselijke lokale, gewestelijke/provinciale, federale, regionale en buitenlandse wetten, met inbegrip van maar niet beperkt tot wetten met betrekking tot fiscale wetgeving en btw-regelgeving, evenals wetgeving inzake privacy, gegevensbescherming, elektronische communicatie en antispam. Restomax behoudt alle eigendomsrechten alsmede, behalve zoals uitdrukkelijk hierin vermeld, alle rechten op de Producten, alle kopieën, afgeleide werken en verbeteringen daarvan, en alle gerelateerde materialen.
In gewone mensentaal
Hoewel u het recht hebt om de Producten te gebruiken, betekent dit niet dat u er misbruik van mag maken. U mag bijvoorbeeld onze Producten niet deconstrueren in een poging om bij de onderliggende broncode te komen. U mag de producten ook niet gebruiken om malware te versturen of andere apparaten te infecteren. En u mag de Producten zeker niet op een illegale manier gebruiken.
4. Duur van de Overeenkomst
4.1. Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, wordt onder ‘Initiële Termijn’ verstaan de in het Bestelformulier vermelde duur, beginnend op de in het Bestelformulier vermelde datum (de ‘Aanvangsdatum van het Abonnement’). Indien de Aanvangsdatum van het Abonnement niet expliciet of impliciet in het Bestelformulier is vermeld, is de Aanvangsdatum van het Abonnement de datum waarop de Klant, indien van toepassing, het initiële Bestelformulier ondertekent, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Sommige softwareproducten kunnen aan de Klant ter beschikking worden gesteld op een datum die ligt vóór de in het Bestelformulier vermelde Aanvangsdatum van het Abonnement. Indien de Klant die softwareproducten gebruikt voor het verwerken van belastbare zakelijke transacties vóór de vastgestelde Aanvangsdatum van het Abonnement, wordt de Aanvangsdatum van het Abonnement dienovereenkomstig aangepast naar een eerdere datum.
4.2. Na afloop van de Initiële Termijn en tenzij anders vermeld in het Bestelformulier of in deze Overeenkomst, wordt deze Overeenkomst automatisch verlengd voor een duur gelijk aan de Initiële Termijn (elk een ‘Verlengingstermijn’, waarbij de ‘Huidige Termijn’ de Initiële Termijn of de op dat moment geldende Verlengingstermijn is (afhankelijk van het geval); en de Initiële Termijn en alle Verlengingstermijnen gezamenlijk als de ‘Termijn’ worden aangeduid) totdat deze wordt beëindigd door de Klant of Restomax door schriftelijke kennisgeving aan de andere partij ten minste negentig (90) dagen voor het einde van de Huidige Termijn, of een opzegtermijn gelijk aan de Huidige Termijn indien de Huidige Termijn minder dan negentig (90) dagen bedraagt. Indien er geen Bestelformulier is verstrekt, bedraagt de minimaal vereiste opzegtermijn dertig (30) dagen. In het geval van Producten die op proef in licentie zijn gegeven, is de Termijn van deze Overeenkomst beperkt tot de duur van de proefperiode die in het Bestelformulier wordt vermeld. Tenzij hierin anders is bepaald, mag de Klant deze Overeenkomst niet beëindigen voordat de Termijn is verstreken
4.2. À l’expiration de la Durée initiale, et sauf mention contraire dans le Bon de commande ou dans les présentes, le présent Contrat sera automatiquement renouvelé pour une durée égale à la Durée initiale (individuellement : une « Durée de renouvellement », la « Durée en cours » étant la Durée initiale ou la Durée de renouvellement alors en cours (selon le cas) ; et la Durée initiale et toutes les Durées de renouvellement (collectivement : la « Durée ») jusqu’à la résiliation par le Client ou par Restomax par la remise d’un préavis écrit à l’autre partie au moins nonante (90) jours avant la fin de la Durée en cours, ou un tel délai de préavis égal à la Durée en cours si celle-ci est inférieure à nonante (90) jours. Si aucun Bon de commande n'a été fourni, le délai de préavis minimal requis sera de trente (30) jours. Dans le cas de Produits concédés sous licence à titre d’essai, la Durée du présent Contrat sera limitée à la durée de la période d’essai renseignée dans le Bon de commande. Sauf indication contraire dans les présentes, le Client ne peut pas résilier le présent Contrat avant l’expiration de la Durée .
In gewone mensentaal
Kijk goed naar uw bestelformulier. Het geeft de begindatum, de eerste termijn en de verlengingsperioden van uw abonnement aan. Afhankelijk van het aangeschafte Product wordt uw abonnement mogelijk automatisch verlengd. Zorg ervoor dat u alles begrijpt!
Meer informatie over annulering vindt u in het gedeelte ‘Beëindiging en Opschorting’ hieronder.
5. Vergoedingen en Betaling
5.1. De Klant zal Restomax de vergoedingen (‘Vergoedingen’) betalen die zijn gespecificeerd in het Bestelformulier of anderszins voortvloeien uit deze Overeenkomst, in overeenstemming met de betaalmomenten en valuta die zijn gespecificeerd in het Bestelformulier of deze Overeenkomst. Tenzij vereist door de toepasselijke wetgeving, zijn alle betalingen door de Klant aan Restomax onder deze Overeenkomst niet-restitueerbaar en worden deze gedaan via de betalingsmethode die door de Klant is gespecificeerd in het Bestelformulier, of zoals anderszins schriftelijk overeengekomen door de partijen. De Klant zal alle aanvullende maatregelen nemen die redelijkerwijs door Restomax worden gevraagd, om een geautomatiseerd betalingsproces voor vergoedingen te implementeren. Over achterstallige bedragen wordt rente berekend tegen het laagste van de volgende tarieven: anderhalf procent (1,5%) per maand of het wettelijk toegestane maximumtarief. Het in rekening brengen van vertragingskosten doet geen afbreuk aan het recht van Restomax om de toegang van de Klant tot de Producten op te schorten. Eventuele toepasselijke goederen- en dienstenbelastingen of omzetbelastingen worden toegevoegd aan de Vergoedingen die op grond van deze Overeenkomst verschuldigd zijn.
5.2. De Klant erkent en stemt ermee in dat door het ondertekenen van een Bestelformulier, de Klant verplicht is tot betaling van alle Vergoedingen die worden genoemd in (i) het Bestelformulier of de website (indien van toepassing), en (ii) deze Overeenkomst, voor de duur van de Huidige Termijn, en dat eventuele kortingen op softwareabonnementen of hardwarekortingen die aan de Klant worden aangeboden en/of op het Bestelformulier worden genoemd, afhankelijk zijn van het voorgaande. Evenzo erkent en stemt de Klant ermee in dat hij door de impliciete of expliciete verlenging van zijn abonnement verplicht is om alle Vergoedingen te betalen die onder het verlengde contract verschuldigd zijn tegen de op dat moment geldende prijzen voor de duur van de Verlengingstermijn. De Klant erkent en stemt er verder mee in dat eventuele kortingen die onder het oorspronkelijke Bestelformulier worden aangeboden, niet van toepassing zijn op de Verlengingstermijn, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
6. Vertrouwelijke informatie
Restomax en de Klant (elk een ‘Ontvangende Partij’) zullen elk vertrouwelijk alle informatie bewaren die zij ontvangen van de andere partij (de ‘Bekendmakende Partij’) krachtens of in verband met deze Overeenkomst, de Producten of de Bètatechnologie, die de Bekendmakende Partij aanduidt als eigendom en/of vertrouwelijk of die, gezien de aard van de omstandigheden rondom de bekendmaking, te goeder trouw zou dienen te worden behandeld als eigendom en/of vertrouwelijk (‘Vertrouwelijke Informatie’), en zullen geen gebruikmaken van dergelijke Vertrouwelijke Informatie, behalve indien dit noodzakelijk is om hun respectieve verplichtingen onder deze Overeenkomst na te komen. Elke partij behandelt de algemene voorwaarden van deze Overeenkomst als vertrouwelijk; elke partij mag echter dergelijke informatie in vertrouwen bekendmaken aan zijn juridische en financiële adviseurs zoals vereist in het kader van de normale bedrijfsvoering van die partij. Niettegenstaande het voorgaande zijn de hierboven uiteengezette beperkingen niet van toepassing op (i) informatie die eerder bekend was bij de Ontvangende Partij zonder verwijzing naar de Vertrouwelijke Informatie van de Bekendmakende Partij, (ii) informatie die bekend is of bekend wordt zonder dat de Ontvangende Partij onrechtmatig heeft gehandeld, (iii) informatie die onafhankelijk is ontwikkeld door de Ontvangende Partij zonder verwijzing naar de Vertrouwelijke Informatie van de Bekendmakende Partij, of (iv) informatie die bekend dient te worden gemaakt krachtens de toepasselijke wetgeving door uitvoerbare bevelen van de rechtbank of een andere overheidsinstantie. De Klant zorgt ervoor dat zijn Gebruikers volledig voldoen aan de voorwaarden van deze Sectie en is verantwoordelijk voor eventuele schade die Restomax lijdt als gevolg van het niet naleven hiervan door een gebruiker.
In gewone mensentaal
Als onderdeel van onze lopende relatie hebben wij mogelijk toegang tot elkaars vertrouwelijke bedrijfsinformatie. Restomax begrijpt dat vertrouwelijkheid de sleutel is tot wederzijds succes, en verwacht dat ook van u.
Daarom zullen beide partijen elkaar beschermen tegen ongeoorloofde openbaarmaking en ervoor zorgen dat vertrouwelijke informatie alleen wordt gebruikt als dit nodig is volgens deze Overeenkomst
Natuurlijk is niet alle informatie die wij met elkaar delen, vertrouwelijk. Informatie die al publiekelijk beschikbaar is, mag bijvoorbeeld niet als vertrouwelijk worden beschouwd. Dit betekent dat alle inhoud op de website van Restomax gedeeld mag worden.
Vergeet tot slot niet dat u ook verantwoordelijk bent voor het gedrag van uw werknemers en aangewezen Gebruikers. Informeer hen over het belang van het beschermen van alle vertrouwelijke informatie.
7. Verklaringen van de Klant
De Klant verklaart en garandeert (i) dat, op dit moment en gedurende de gehele Termijn, de Klant volledig bevoegd is om deze Overeenkomst aan te gaan en dat de Klant en eventuele Gebruikers volledig bevoegd zijn om gebruik te maken van de Producten waarop de Klant zich heeft geabonneerd, (ii) dat, op dit moment en gedurende de gehele Termijn, de Klant en eventuele Gebruikers in overeenstemming zijn en blijven met alle Restomax-beleidsregels en toepasselijke wet- en regelgeving met betrekking tot zijn en hun gebruik van de Producten en activiteiten in verband met deze Overeenkomst, met inbegrip van maar niet beperkt tot fiscale en privacywetgeving en (iii), indien de Klant of een van zijn Gebruikers lijsten importeert in de Producten voor het verzenden van elektronische communicatie (bv. e-mailberichten, tekstberichten), of anderszins elektronische adressen verzamelt met als doel het verzenden van elektronische berichten, dat, op dit moment en gedurende de gehele Termijn, elke persoon op een dergelijke lijst zich eerder heeft aangemeld voor het ontvangen van promotionele elektronische communicatie van de Klant (indien van toepassing) en dat de inhoud van dergelijke communicatie door de Klant zal voldoen aan de toepasselijke wet- en regelgeving.
In gewone mensentaal
Als onderdeel van uw recht om onze Producten te gebruiken, zijn er een paar zaken die u moet bevestigen:
✓ u bent bevoegd om het Bestelformulier te ondertekenen en daarmee het bedrijf namens hetwelk u ondertekent, juridisch te binden;
✓ u en uw gebruikers (bijvoorbeeld uw werknemers) volgen ons beleid en leven de wet na bij het gebruik van onze Producten; en
✓ als u onze Producten gebruikt om promotionele berichten naar uw klanten te sturen, hebt u hiervoor hun geldige toestemming gekregen.
8. Klantmateriaal, Privacy en Intellectueel Eigendom
8.1. Met ‘Klantmateriaal’ wordt bedoeld foto’s, afbeeldingen, grafieken, geschreven inhoud, audio, bestanden, materialen, informatie of andere gegevens die de Klant of zijn Gebruikers invoeren in de Producten voor verwerking in verband met deze Overeenkomst.
8.2. De Klant behoudt alle rechten, aanspraken en belangen in het Klantmateriaal. De Klant verleent Restomax een wereldwijde, royaltyvrije, sublicentieerbare, overdraagbare en niet-exclusieve licentie om het Klantmateriaal te gebruiken, te openen, te kopiëren, te reproduceren, te wijzigen, er afgeleide werken van te maken, te publiceren, te communiceren, door te sturen, te vertalen, weer te geven en/of anderszins te exploiteren met als doel de Producten te leveren, te exploiteren, te promoten of te verbeteren.
8.3. De Klant kan naar eigen goeddunken de persoonlijke informatie (‘Persoonsgegevens’) selecteren die hij in de Producten invoert; Restomax heeft geen zeggenschap over de aard, de omvang, de oorsprong en/of de wijze waarop de Klant de Persoonsgegevens verkrijgt die door de Producten worden verwerkt. Restomax zal voldoen, en zal ervoor zorgen dat zijn personeel voldoet, aan de vereisten van de toepasselijke privacywet- en regelgeving met betrekking tot de Persoonsgegevens in het bezit of onder beheer van Restomax. De Klant is als enige verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat hij voldoet aan alle wettelijke, regelgevende of vergelijkbare beperkingen die van toepassing zijn op de soorten gegevens die de Klant met de Producten wenst te verwerken. De Klant blijft verantwoordelijk voor het correct behandelen en verwerken van kennisgevingen met betrekking tot Persoonsgegevens van klanten en Gebruikers.
8.3.1 De gebruiker wordt erop gewezen dat het, in overeenstemming met de toepasselijke Franse belastingwetgeving, zijn verantwoordelijkheid is om zijn belastingarchieven op een veilige externe fysieke drager te bewaren (bijvoorbeeld: externe harde schijf, beveiligde USB-sleutel, versleutelde optische drager).
RESTOMAX adviseert dringend een extra kopie te maken op een tweede, aparte drager, opgeslagen op een andere locatie, om het risico van verlies of beschadiging te verkleinen (bijvoorbeeld: beveiligde cloud-opslag, digitale kluis).
De wettelijke bewaartermijn voor belastingarchieven is zes (6) jaar vanaf de datum van de laatste transactie die op het betreffende document is uitgevoerd. De Gebruiker verbindt zich ertoe deze verplichting na te komen en de beschikbaarheid en integriteit van zijn archieven gedurende deze periode te garanderen. U bent als enige verantwoordelijk voor het wettelijk bewaren van uw gegevens.
8.4. De Producten bieden de Klant de mogelijkheid om zelfstandig back-ups te maken van Klantmateriaal en dit te archiveren. Dienovereenkomstig is de Klant verantwoordelijk voor het maken van regelmatige back-ups van Klantmateriaal. Niettemin zal Restomax regelmatig back-ups maken van Klantmateriaal dat is opgeslagen in de Producten. Restomax zal de Klant helpen bij het herstellen en terugzetten van Klantmateriaal op de Producten, voor zover dit commercieel haalbaar is. De Klant begrijpt en gaat ermee akkoord dat Restomax niet verantwoordelijk is voor verlies of beschadiging van Klantmateriaal of andere software.
8.5. Restomax gebruikt en beschermt Persoonsgegevens in overeenstemming met het Privacybeleid van Restomax, te vinden op https://www.restomax.be/en/politique-de-confidentialite (‘Privacybeleid’) en de Verwerkersovereenkomst (zie hieronder).
8.6. Het is het beleid van Restomax om de intellectuele eigendomsrechten van anderen te respecteren. Restomax staat de ongeoorloofde reproductie of verspreiding van intellectueel eigendom van derden niet toe. Indien een Klant of bezoeker van mening is dat zijn werk is gereproduceerd of gedistribueerd op een manier die inbreuk maakt op intellectueel eigendom of indien hij/zij op de hoogte is van inbreukmakend materiaal dat beschikbaar is via de Producten, kan hij/zij een beroep doen op het Beleid van Restomax inzake Inbreuk op Intellectueel Eigendom (zie hieronder, ‘Beleid inzake Intellectueel Eigendom en Inbreuk’).
8.7. Het Privacybeleid, de DPA, het Beleid voor Aanvaardbaar Gebruik en het Beleid inzake Intellectueel Eigendom en Inbreuk worden door middel van verwijzing in deze Overeenkomst opgenomen.
In gewone mensentaal
Een van de kernfuncties van onze Producten is de mogelijkheid om gegevens in te voeren. Een deel van die gegevens bestaat waarschijnlijk uit persoonlijke gegevens van klanten. Restomax heeft geen controle over het soort gegevens dat u via onze Producten wilt verwerken. Wees dan ook kritisch over de categorieën gegevens die u verzamelt en de toegang die u tot deze gegevens hebt. U mag bijvoorbeeld geen niet-verborgen creditcardgegevens opslaan.
Restomax respecteert alle toepasselijke wetten inzake gegevensprivacy en verwacht van u hetzelfde. Hieronder valt ook de verwachting dat u controle houdt op alle privacy-gerelateerde kennisgevingen die naar uw klanten of gebruikers worden gestuurd.
Met onze Producten kunt u ook een back-up van uw gegevens maken. Het is dan ook uw verantwoordelijkheid om dit regelmatig te doen. Toch maken wij regelmatig back-ups van uw gegevens en helpen wij u bij het herstellen ervan. Wij kunnen echter niet verantwoordelijk worden gehouden voor verlies of beschadiging van uw gegevens
Raadpleeg ons Privacybeleid en onze Verwerkersovereenkomst voor meer informatie.
Restomax respecteert de intellectuele eigendomsrechten van anderen. In het geval dat een derde van mening is dat u inbreuk maakt op zijn intellectuele eigendom door uw gebruik van een Product, worden in ons Beleid inzake Intellectueel Eigendom en Inbreuk de stappen uitgelegd die wij zullen nemen om het geschil op te lossen.
Restomax respecteert de intellectuele eigendomsrechten van anderen. In het geval dat een derde van mening is dat u inbreuk maakt op zijn intellectuele eigendom door uw gebruik van een Product, worden in ons Beleid inzake Intellectueel Eigendom en Inbreuk de stappen uitgelegd die wij zullen nemen om het geschil op te lossen.
9. Feedback
De Klant stemt ermee in dat alle materialen die hij aan Restomax verstrekt, met inbegrip van maar niet beperkt tot vragen, opmerkingen, suggesties, ideeën, plannen, notities, tekeningen, wijzigingen, verbeteringen, originele of creatieve materialen of andere informatie over Restomax, de Producten of de Bètatechnologie, ongeacht of deze materialen worden verstrekt via e-mail, feedbackformulieren of enig ander formaat (de ‘Feedback’), exclusief eigendom zijn van Restomax, zonder enige verplichting om de Klant hiervoor te vermelden of te compenseren. De Klant stemt ermee in om alle rechten, aanspraken en belangen wereldwijd in de Feedback en de bijbehorende intellectuele eigendomsrechten over te dragen aan Restomax en stemt ermee in om Restomax bij te staan, op kosten van Restomax, bij het formaliseren en afdwingen van dergelijke rechten. Restomax mag Feedback bekendmaken of gebruiken voor welk doel dan ook zonder enige verplichting jegens de Klant.
In gewone mensentaal
Uw mening is welkom, deel uw feedback gerust!
Om uw suggesties te kunnen gebruiken en onze Producten te verbeteren, moet u er rekening mee houden dat wij eigenaar moeten worden van deze ideeën.
10. Bètatestproject
10.1. Restomax kan, uitsluitend voor evaluatie- en testdoeleinden (‘Bètatestproject’), aan de Klant een persoonlijke, niet-exclusieve, niet-overdraagbare, beperkte licentie verlenen voor het gebruik van bepaalde technologie, ondersteunende diensten, accessoires en hardware (gezamenlijk de ‘Bètatechnologie’). Deelname van de Klant aan een Bètatestproject is vrijwillig.
10.2. 10.2. Indien de Klant instemt met het Bètatestproject, zal de Klant (i) de Bètatechnologie testen en evalueren zoals gevraagd door Restomax, (ii) zich vertrouwd maken met de door Restomax verstrekte informatie over de Bètatechnologie en de Bètatechnologie alleen gebruiken of testen zoals aangegeven, (iii) Restomax op de hoogte stellen van alle functionele gebreken, fouten, afwijkingen en problemen die direct of indirect verband houden met de Bètatechnologie zoals die bekend zijn bij of ontdekt worden door de Klant, (iv) reageren op alle redelijke vragen, vragenlijsten en andere testdocumenten die door Restomax worden ingediend en (v) schriftelijk een medewerker of vertegenwoordiger aan Restomax toewijzen die zal fungeren als enige technische contactpersoon en die verantwoordelijk zal zijn voor het onderhouden van de communicatie met Restomax. Daarnaast stemt de Klant ermee in alle bijkomende kosten (zoals kosten voor internet- en telefoondiensten, accessoires, etc.) te dragen die verband houden met het testen van de Bètatechnologie, tenzij door beide partijen schriftelijk anders is overeengekomen. De Klant is verplicht om back-ups van zijn eigen gegevens bij te houden. De Klant stemt ermee in en erkent dat Restomax na beëindiging van het Bètatestproject niet verplicht is het Klantmateriaal over te dragen naar een ander Restomax-product of -dienst, ook niet met betrekking tot de definitieve release van de Bètatechnologie.
10.3. Restomax is niet verplicht om updates of herzieningen van de Bètatechnologie te ontwikkelen of te leveren en Restomax behoudt zich het recht voor om de servicespecificaties voor de Bètatechnologie te wijzigen of aan te passen indien Restomax dit nodig of wenselijk acht. De Klant begrijpt en erkent dat de Klant geen betaling, compensatie of korting ontvangt voor deelname aan, of voor het geven van Feedback, commentaar, evaluaties, rapporten of andere diensten tijdens een Bètatestproject, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. De Klant dient zelf back-ups van zijn gegevens te maken. De Klant stemt ermee in en erkent dat Restomax na beëindiging van het Bètatestproject niet verplicht is het Klantmateriaal over te dragen naar een ander Restomax-product of -dienst, ook niet met betrekking tot de definitieve release van de Bètatechnologie.
10.4. De Bètatechnologie die door Restomax wordt geleverd, is eigendom van Restomax en/of zijn licentiegevers. De Klant stemt ermee in en erkent dat niets in deze Overeenkomst kan worden geïnterpreteerd als het verlenen van eigendoms- of intellectuele eigendomsrechten op Bètatechnologie, Feedback of Vertrouwelijke Informatie. Alle toepasselijke rechten op alle auteursrechten, handelsmerken, handelsgeheimen, handelsnamen, octrooien en andere intellectuele eigendomsrechten in of in verband met de Bètatechnologie zijn en blijven in handen van Restomax en de Klant heeft geen dergelijke intellectuele eigendomsrechten op de Bètatechnologie. De Klant zal voor geen enkel doel een product of item vervaardigen, laten vervaardigen, gebruiken of verkopen dat gebruikmaakt van of is afgeleid van Bètatechnologie of Vertrouwelijke Informatie. De Klant mag de Bètatechnologie, of enig deel daarvan, niet kopiëren of reproduceren of reverse-engineeren, wijzigen, modificeren, demonteren of decompileren zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Restomax.
In gewone mensentaal
Om u in staat te stellen onze diensten te evalueren en te testen, kunnen wij u een beperkte licentie geven om de bètadiensten te gebruiken. U mag de diensten niet delen met derden. Restomax beslist over elke wijziging van de diensten.
U ontvangt geen vergoeding voor het testen en evalueren van de diensten, tenzij anders overeengekomen.
U gaat ermee akkoord de diensten te testen en te evalueren zoals uiteengezet in deze Overeenkomst. U stemt er bijvoorbeeld mee in de diensten te gebruiken zoals door ons aangegeven en ons te informeren in geval van storingen of problemen. Verder stemt u ermee in om te reageren op onze communicatie. Hiervoor wijst u een specifiek persoon aan.
Uw mening is welkom, deel uw feedback gerust! Om uw suggesties te kunnen gebruiken en de diensten te verbeteren, moet u er rekening mee houden at wij eigenaar moeten worden van deze ideeën. U betaalt zelf voor internet en andere diensten en apparatuur die u nodig hebt om gebruik te maken van onze diensten, tenzij anders overeengekomen.
Alle intellectuele eigendomsrechten van de diensten zijn exclusief eigendom van Restomax. Hoewel u het recht hebt om de diensten te gebruiken, betekent dit niet dat u er misbruik van mag maken. U mag de diensten bijvoorbeeld niet deconstrueren in een poging om bij de onderliggende broncode te komen. U mag de diensten ook niet gebruiken om malware te versturen of andere apparaten te infecteren. En u mag de diensten zeker niet op een illegale manier gebruiken.
11. Diensten van Derden
‘Diensten van Derden’ zijn producten, toepassingen, diensten, software, netwerken, systemen, mappen, websites, databases en informatie van derden, met inbegrip van Restomax Payments USA Inc., waarnaar een of meer Producten linken, of waarmee de klant verbinding kan maken of die hij kan inschakelen in combinatie met een of meer Producten. De Klant kan besluiten om Diensten van Derden (zoals hierboven gedefinieerd) in te schakelen, te openen of te gebruiken. De Klant stemt ermee in dat de toegang tot en het gebruik van dergelijke Diensten van Derden uitsluitend worden geregeld door de algemene voorwaarden van dergelijke Diensten van Derden, en dat Restomax niet verantwoordelijk of aansprakelijk is voor, en geen verklaringen of garanties geeft met betrekking tot enig aspect van dergelijke Diensten van Derden, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, hun werkwijzen inzake inhoud en gegevens (inclusief met betrekking tot Klantmateriaal en Persoonsgegevens) of enige interactie tussen de Klant en de aanbieder van dergelijke Diensten van Derden, ongeacht of dergelijke Diensten van Derden al dan niet worden geleverd door een derde die lid is van een Restomax-partnerprogramma of anderszins door Restomax is aangewezen als ‘gecertificeerd’, ‘goedgekeurd’ door of ‘geïntegreerd’ met Restomax. Elk gebruik door de Klant van Diensten van Derden vindt uitsluitend plaats tussen de Klant en de desbetreffende externe leverancier. De Klant doet onherroepelijk afstand van elke claim tegen Restomax met betrekking tot dergelijke Diensten van Derden. Restomax is niet aansprakelijk voor schade of verlies veroorzaakt of vermeend veroorzaakt door of in verband met het inschakelen, het openen of het gebruiken door de Klant van dergelijke Diensten van Derden, of het vertrouwen van de Klant op de werkwijzen inzake privacy, de gegevensbeveiligingsprocessen of overige beleidsregels van dergelijke Diensten van Derden.
In gewone mensentaal
Een van de unieke kenmerken van onze Producten is de mogelijkheid die u krijgt om te integreren met onze externe partners. Voor u kan het bijvoorbeeld interessant zijn om onze Producten te koppelen aan boekhoud-, plannings- of marketingsoftware van derden of andere dienstverleners.
Wanneer u dit doet, begrijpt u dat u een overeenkomst aangaat met die derde en niet met Restomax. Dit betekent dat Restomax niet verantwoordelijk is voor problemen die hierdoor kunnen ontstaan, zoals technische problemen of productstoringen. Persoonsgegevens die u deelt met die derde, vallen onder zijn beleid, niet onder dat van Restomax. U stemt ermee in geen claim in te dienen tegen Restomax met betrekking tot Diensten van Derden.
12. Onderhoudsactiviteiten en Productwijzigingen
12.1. Het kan noodzakelijk zijn dat Restomax geplande en/of ongeplande reparaties of onderhoud uitvoert, of op afstand een patch of upgrade van het Product uitvoert. Dit kan de kwaliteit van de diensten tijdelijk verminderen of leiden tot een gedeeltelijke of volledige uitval van het Product. Restomax zal ernaar streven om dergelijke werkzaamheden uit te voeren op tijdstippen die de bedrijfsvoering van de klant zo min mogelijk verstoren. De Klant zal, indien nodig, meewerken om dergelijke werkzaamheden uit te voeren.
12.2. Restomax kan te allen tijde en naar eigen goeddunken de Producten of een onderdeel of versie van de Producten aanvullen, verwijderen, wijzigen of stopzetten (de ‘Productwijzigingen’), waardoor de Klant mogelijk bepaalde maatregelen dient te nemen, met inbegrip van maar niet beperkt tot het installeren van bepaalde patches, fixes of updates, het upgraden naar een nieuwe versie van een Product en/of het migreren naar een alternatief Product. Dergelijke Wijzigingen kunnen worden doorgevoerd om redenen die onder meer, maar niet uitsluitend, het volgende omvatten: (i) om te voldoen aan toepasselijke wet- of regelgeving, (ii) om veiligheidsredenen, (iii) vanwege wijzigingen die zijn opgelegd door een externe leverancier, en/of (iv) vanwege de beëindiging van onze relatie met een externe leverancier die van wezenlijk belang is voor de levering van de Producten.
In gewone mensentaal
Om de functionaliteit en veiligheid van onze producten te waarborgen, onderhouden en updaten wij deze regelmatig. Onderhoud kan gepland of ongepland zijn. In beide gevallen doen wij ons best om het onderhoud uit te voeren op tijdstippen die een minimale impact hebben op uw bedrijfsvoering.
Van tijd tot tijd kunnen wij Producten, versies of onderdelen van Producten wijzigen, bijwerken of beëindigen. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren wanneer wij nieuwe functies introduceren of bugfixes doorvoeren.
13. Beëindiging en Opschorting
13.1. In het geval van een wezenlijke schending van deze Overeenkomst door een van de partijen, kan de niet-schendende partij deze Overeenkomst beëindigen door de schendende partij schriftelijk in kennis te stellen van de aard van de schending, met voldoende details, en van het voornemen van de niet-schendende partij om de Overeenkomst te beëindigen (een ‘Kennisgeving van Beëindiging’). Indien de schending niet is hersteld binnen een termijn van dertig (30) dagen na het versturen van de Kennisgeving van Beëindiging, dan wordt deze Overeenkomst automatisch beëindigd.
13.2. Niettegenstaande het voorgaande behoudt Restomax zich het recht voor om deze Overeenkomst op elk gewenst moment en zonder kennisgeving te beëindigen indien de Klant de licentiebeperkingen onder Sectie 3 van de Overeenkomst schendt.
13.3. Niettegenstaande het voorgaande kan Restomax de toegang van de Klant tot de Producten onmiddellijk opschorten zonder voorafgaande kennisgeving indien Restomax, naar eigen goeddunken, van mening is dat: (i) een dergelijke opschorting wettelijk verplicht is; (ii) er een veiligheids- of privacyrisico is voor de Klant; (iii) de Klant inbreuk maakt op de rechten van derden of deze schendt, of zich gedraagt op een manier die beledigend, grof of aanstootgevend is; (iv) de Klant zijn Vergoedingen of facturen niet tijdig betaalt; of (v) de Klant een wezenlijke bepaling van deze Overeenkomst schendt, met inbegrip van zijn licentiebeperkingen of vertrouwelijkheidsverplichtingen. Een opschorting van de toegang van de Klant tot de Producten zal de rechten van Restomax om deze Overeenkomst of de toegang van de Klant tot de Producten te beëindigen, niet beperken of opheffen.
13.4. Bij beëindiging van deze Overeenkomst staakt de Klant het gebruik van de Producten. Niettegenstaande het voorgaande zal de beëindiging van deze Overeenkomst door Restomax geen beperking vormen voor de verplichting van de Klant om alle toepasselijke Vergoedingen te betalen, noch zal het Restomax beperken in het vinden van beschikbare rechtsmiddelen, met inbegrip van een voorlopige voorziening. De Klant stemt ermee in dat Restomax, na beëindiging van het account van de Klant en/of het gebruik van het Product, het account van de Klant onmiddellijk kan deactiveren en het Klantmateriaal kan verwijderen. De Klant stemt er verder mee in dat Restomax niet aansprakelijk is jegens de Klant of derden voor beëindiging van de toegang van de Klant tot het Product of verwijdering van het Klantmateriaal in overeenstemming met deze Overeenkomst. De gedeelten betreffende licentiebeperkingen, vergoedingen en betaling, vertrouwelijkheid, verklaringen van de Klant, schadeloosstelling en beperking van aansprakelijkheid blijven ook na beëindiging van deze Overeenkomst van kracht, samen met alle andere bepalingen die volgens zijn voorwaarden van kracht dienen te blijven.
13.5. Niettegenstaande andersluidende bepalingen in de Overeenkomst, zal, indien de Overeenkomst wordt beëindigd (a) door de Klant vóór de voltooiing van de Huidige Termijn om een andere reden dan schending door Restomax op grond van artikel 13.1, of (b) door Restomax wegens wezenlijke schending door de Klant op grond van artikel 13.1 of 13.2, de Klant een vergoeding voor vroegtijdige beëindiging in rekening worden gebracht, berekend als de som van: (i) eventuele eenmalige Vergoedingen met betrekking tot de beëindigde Overeenkomst(en) die niet zijn betaald aan Restomax op de effectieve datum van beëindiging; en (ii) eventuele terugkerende Vergoedingen onder de Overeenkomst die anders verschuldigd zouden zijn geworden gedurende het restant van de Huidige Termijn; en (iii) het verschil tussen de catalogusprijs (zoals aangegeven op onze website) en de kortingsprijs (indien van toepassing) op software en/of hardware die de Klant kan hebben ontvangen tijdens of met betrekking tot de Huidige Termijn (gezamenlijk de ‘Vergoeding voor Vroegtijdige Beëindiging’). De Klant (i) machtigt Restomax om de Vergoeding voor Vervroegde Beëindiging en eventuele toepasselijke belastingen die verschuldigd zijn over deze vergoeding, te innen volgens dezelfde betalingsmethoden en/of rekeningen voor het innen van bedragen onder de Overeenkomst, en (ii) erkent dat de Vergoeding voor Vervroegde Beëindiging direct en volledig verschuldigd en opeisbaar is. De Partijen erkennen en komen overeen dat de Vergoeding voor Vervroegde Beëindiging een reële en redelijke inschatting is van het verlies en de schade die Restomax lijdt in het geval dat de Klant opzegt vóór het einde van de Huidige Termijn, en geen boete is.
In gewone mensentaal
Als algemene regel geldt dat deze Overeenkomst niet kan worden beëindigd voor het einde van uw abonnement. Als Restomax echter de voorwaarden van deze Overeenkomst op significante wijze schendt, hebt u recht op vroegtijdige beëindiging. Dit recht geldt ook voor Restomax in het geval u de voorwaarden van deze Overeenkomst schendt
Beëindiging gebeurt niet onmiddellijk – u moet ons eerst een Bericht van Beëindiging sturen waarin u ons dertig (30) dagen geeft om de schending te herstellen. Als de schending legitiem is en wij deze niet herstellen, staat het u vrij om deze Overeenkomst te annuleren. U moet er ook rekening mee houden dat wij deze Overeenkomst kunnen beëindigen zonder u een Bericht van Beëindiging te sturen in geval van inbreuken op de specifieke gedeelten die links worden vermeld. In bepaalde omstandigheden kunnen wij genoodzaakt zijn om uw toegang tot de Producten op te schorten. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn:
✓ als de wet ons daartoe verplicht
✓ als u te maken hebt met een privacy- of beveiligingsrisico
✓ als u inbreuk maakt op de rechten van derden
✓ als u weigert ons te betalen
✓ als u belangrijke verplichtingen uit deze overeenkomst niet nakomt.
Als deze overeenkomst wordt geannuleerd, stemt u ermee in om het gebruik van de Producten te staken en om eventuele nog verschuldigde vergoedingen aan ons te betalen. Alle nog niet betaalde termijnen worden onmiddellijk opeisbaar bij beëindiging. Wij kunnen ook uw account deactiveren en uw gegevens wissen. Klanten die hun abonnement voor het einde van de looptijd opzeggen, betalen een vergoeding voor voortijdige beëindiging .
14. Vrijwaring
14.1. De Klant zal Restomax en zijn functionarissen, werknemers en vertegenwoordigers vrijwaren, verdedigen en schadeloos stellen van en tegen alle verliezen, uitgaven, aansprakelijkheden, schade en kosten, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, redelijke advocaatkosten (gezamenlijk ‘Kosten’), voor zover deze Kosten zijn toe te schrijven aan een schending door de Klant of een Gebruiker, onafhankelijke contractant of gelieerde onderneming daarvan, van verklaringen, garanties of andere verplichtingen die in deze Overeenkomst zijn opgenomen.
14.2. Restomax zal de Klant en zijn functionarissen, werknemers, vertegenwoordigers en gelieerde ondernemingen vrijwaren, verdedigen en schadeloos stellen van en tegen alle Kosten, voor zover deze Kosten zijn toe te schrijven aan de Producten die inbreuk maken op geregistreerde intellectuele eigendomsrechten van derden, met inbegrip van handelsmerken, octrooien en auteursrechten, indien Restomax onmiddellijk schriftelijk op de hoogte wordt gesteld en de bevoegdheid, informatie en bijstand krijgt voor de verdediging of schikking van een daarmee verband houdende procedure.
In gewone mensentaal
Als u of uw Gebruikers voorwaarden van deze Overeenkomst schenden en Restomax als gevolg daarvan door een derde partij wordt aangeklaagd, gaat u ermee akkoord ons alle schade te vergoeden die wij hebben geleden.
Daarnaast vergoedt Restomax de schade die u hebt geleden als een derde u aanklaagt omdat de Producten inbreuk maken op de geregistreerde intellectuele eigendomsrechten van die persoon.
15. Beperking van Aansprakelijkheid
15.1. Voor zover toegestaan door de toepasselijke wetgeving, is de totale aansprakelijkheid van Restomax onder deze Overeenkomst beperkt tot de vergoedingen die door de Klant zijn betaald in de periode van drie maanden direct voorafgaand aan de datum waarop de claim die aanleiding geeft tot deze aansprakelijkheid, voor het eerst werd ingediend. Indien en voor zover de Klant deelneemt aan een bètatestproject, zal de totale aansprakelijkheid van Restomax voor claims die voortvloeien uit of verband houden met het bètatestproject, in geen geval meer dan € 100 bedragen..
15.2. Voor zover toegestaan door de toepasselijke wetgeving is geen van beide partijen aansprakelijk voor enige indirecte, incidentele, gevolg-, speciale, vertrouwens- of punitieve schade of gederfde of toegerekende winst of royalty’s, verloren gegevens of kosten voor de aanschaf van vervangende goederen of diensten, ongeacht of dit het gevolg is van contractbreuk, garantie, onrechtmatige daad, wettelijk verhaal of enige verplichting die hieruit voortvloeit of anderszins en ongeacht of een van beide partijen heeft geadviseerd of is geadviseerd over de mogelijkheid van een dergelijk verlies of een dergelijke schade. Niettegenstaande het voorgaande is Restomax, voor zover de Klant deelneemt aan een bètatestproject, in geen geval aansprakelijk jegens de Klant voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de bètatechnologie of de transacties die daarin worden verwerkt.
15.3. Voor zover toegestaan door de toepasselijke wetgeving, doet de Klant hierbij afstand van elke claim dat deze uitsluitingen hem een adequaat rechtsmiddel ontnemen. De partijen erkennen dat de bepalingen van dit artikel de risico’s onder deze Overeenkomst eerlijk verdelen tussen hen. De partijen erkennen dat de beperkingen in dit artikel integraal deel uitmaken van het bedrag aan vergoedingen dat in rekening wordt gebracht in verband met het beschikbaar stellen van de producten aan de Klant en dat, indien Restomax verdere aansprakelijkheid op zich zou nemen anders dan hierin uiteengezet, dergelijke vergoedingen noodzakelijkerwijs aanzienlijk hoger zouden worden vastgesteld.
15.4. Voor zover de toepasselijke wetgeving dit toestaat, is Restomax op geen enkele wijze aansprakelijk of schadeloos te stellen voor schade die direct of indirect voortvloeit uit (i) het nalaten door de Klant om een patch, fix, update of upgrade te installeren, (ii) productwijzigingen ingevolge artikel 12.2 en/of (iii) vermeende of daadwerkelijke schending door de Klant van artikel 7 .
In gewone mensentaal
Geen van beide partijen is jegens de andere partij aansprakelijk voor indirecte schade die zou kunnen ontstaan als gevolg van het niet functioneren van de Producten, zoals verlies van omzet of winstderving.
Als u besluit ons aan te klagen, komt het maximale schadebedrag dat kan worden geëist, overeen met het bedrag aan vergoedingen dat u in de voorgaande drie (3) maanden hebt betaald. Onze aansprakelijkheid is op deze manier beperkt, zodat wij de Producten tegen een concurrerende prijs aan u kunnen aanbieden. Als wij meer potentiële aansprakelijkheid zouden aanvaarden, zouden de Vergoedingen op uw Bestelformulier noodzakelijkerwijs hoger zijn.
16. Afwijzing van Garanties
De Klant erkent dat (i) Restomax geen garantie kan geven voor de resultaten die met de Producten of de Bètatechnologie worden gegenereerd, of dat de Producten of de Bètatechnologie continu en zonder onderbreking beschikbaar zullen zijn voor gebruik, (ii) de Producten en de Bètatechnologie worden geleverd ‘zoals ze zijn’ en ‘zoals ze beschikbaar zijn’ zonder enige verklaring, garantie of voorwaarde van welke aard dan ook, waarbij Restomax alle voorwaarden, verklaringen en alle garanties van de hand wijst, expliciet of impliciet, voortvloeiend uit de wet of anderszins met betrekking tot de producten, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, (a) impliciete garantie van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel (met inbegrip van, om twijfel te voorkomen, elke garantie dat de Producten fiscaal in overeenstemming zijn binnen het rechtsgebied van de Klant), (b) impliciete garantie die voortvloeit uit de uitvoering, de handelswijze of het handelsgebruik, (c) garantie van eigendom of niet-inbreuk; of (d) wettelijke garantie, en (iii) Restomax niet verantwoordelijk is voor productconfiguratie-instellingen of productwijzigingen of bètatechnische wijzigingen die door of namens de Klant worden toegepast. Restomax wijst uitdrukkelijk alle specifieke garanties of toezeggingen met betrekking tot het serviceniveau af. Ongeacht enige andere bepaling in deze Overeenkomst, sluit niets in deze Overeenkomst enig wettelijk recht of enige garantie uit die niet bij wet kan worden uitgesloten, noch is dit de bedoeling. Indien een deel van de Producten bestaat uit goederen of diensten waarop een garantie onder de Australische Competition and Consumer Act 2010 (Cth) van toepassing is, dan is artikel 15 (Beperking van Aansprakelijkheid) niet van toepassing en is de aansprakelijkheid van Restomax beperkt, naar keuze van Restomax, tot: (a) reparatie, vervanging of herlevering van het Product; of (b) betaling van de kosten van reparatie, vervanging of herlevering van het Product.
In gewone mensentaal
U begrijpt dat onze Producten worden geleverd ‘zoals ze zijn’ en ‘zoals ze beschikbaar zijn’. Dit betekent dat Restomax zijn Producten aanbiedt zonder enige garantie. Voor extra duidelijkheid: wij garanderen niet dat de Producten bugvrij en altijd beschikbaar zijn. Onze Producten worden verkocht zonder garanties of verplichting wat betreft het serviceniveau.
17. Overdracht en Onderaannemers
De Klant mag geen van zijn rechten of verplichtingen uit hoofde van deze Overeenkomst overdragen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Restomax. Restomax kan, zonder voorafgaande toestemming van de Klant, zijn rechten en verplichtingen onder deze Overeenkomst overdragen. Behoudens het voorgaande zullen de bepalingen van deze Overeenkomst niet alleen bindend zijn voor en ten goede komen aan de partijen, maar ook aan hun opvolgers en toegestane rechtverkrijgenden. Restomax is vrij om deze Overeenkomst geheel of gedeeltelijk uit te voeren door middel van een of meer onderaannemers.
In gewone mensentaal
Als u deze Overeenkomst aan iemand anders wilt overdragen, moet u eerst onze toestemming krijgen. Wij kunnen ervoor kiezen om de Producten en aanverwante diensten te leveren via een of meer onderaannemers.
8. Toepasselijk Recht, Bevoegde Rechtbank, Arbitrage en Advocaatkosten
18.1. Deze Overeenkomst wordt beheerst door en geïnterpreteerd in overeenstemming met de wetten van het rechtsgebied dat van toepassing is, zoals aangegeven in Sectie III hieronder. In het geval van een geschil of claim voortvloeiend uit of verband houdend met deze Overeenkomst, of de schending of interpretatie daarvan, stemmen de partijen ermee in zich te onderwerpen aan de exclusieve jurisdictie en bevoegdheid van de toepasselijke rechtbanken zoals aangegeven in Sectie III hieronder. Elke partij doet hierbij afstand van alle verweren van gebrek aan persoonlijke jurisdictie en forum nonconveniens in verband met enige procedure die voor de voornoemde rechtbanken wordt aangespannen. De winnende partij in een rechtszaak of procedure die krachtens deze Overeenkomst wordt aangespannen, heeft het recht om, naast alle andere genoegdoening, de redelijke honoraria en kosten van advocaten en andere deskundigen die met betrekking tot een dergelijke rechtszaak of procedure zijn gemaakt, terug te vorderen van de andere partij.
18.2. Elke claim, geschil of controverse (hetzij contractueel of uit onrechtmatige daad, op grond van wet- of regelgeving, of anderszins, en ongeacht of deze reeds bestond, nu bestaat of in de toekomst zal ontstaan) die voortvloeit uit of verband houdt met: (i) deze Overeenkomst; (ii) de Producten, diensten of apparatuur geleverd door Restomax; (iii) mondelinge of schriftelijke verklaringen, of advertenties of promoties met betrekking tot deze Overeenkomst of de Producten, diensten of apparatuur; of (iv) de relaties die voortvloeien uit deze Overeenkomst (gezamenlijk de ‘Claim’), zal worden bepaald door arbitrage met uitsluiting van de rechtbanken. De arbitrage zal worden uitgevoerd door één arbiter overeenkomstig de wetten en regels met betrekking tot commerciële arbitrage in het rechtsgebied vermeld in Sectie III hieronder en die van kracht zijn op de datum van de kennisgeving.
18.3. De Klant stemt ermee in om afstand te doen van elk recht van de Klant om een groepsgeding of een vertegenwoordigende procedure tegen Restomax aan te spannen of eraan deel te nemen in verband met een Claim en, indien van toepassing, stemt de Klant er ook mee in om af te zien van een groepsgeding of vertegenwoordigende procedure tegen Restomax.
18.4. Niettegenstaande de voorgaande bepalingen (i) behoudt elke partij zich het recht voor om een gerechtelijk bevel of andere billijke voorziening te vragen bij een bevoegde rechtbank om de werkelijke of dreigende inbreuk, verduistering of schending van de auteursrechten, handelsmerken, handelsgeheimen, octrooien of andere intellectuele eigendomsrechten van een partij te voorkomen; en (ii) behoudt Restomax zich het recht voor om alle uitstaande bedragen die de Klant verschuldigd is aan Restomax, te innen bij een bevoegde rechtbank.
In gewone mensentaal
Bekijk de tabel in Sectie III. Hierin wordt uitgelegd met welke Restomax-entiteit u te maken hebt en volgens welke wetten van welk rechtsgebied deze Overeenkomst wordt geïnterpreteerd.
De meeste claims die worden ingediend als gevolg van deze Overeenkomst, zullen worden beslist door arbitrage, in plaats van voor een rechtbank.
Tot slot stemt u ermee in om af te zien van deelname aan een collectieve rechtszaak tegen ons.
Sommige claims zijn echter meer geschikt voor traditionele rechtbanken en zullen daar worden behandeld. Als een van ons bijvoorbeeld een gerechtelijk bevel indient tegen de ander, kan een arbiter daar niet over beslissen.
19. Algemeen
19.1. Indien een of meer van de bepalingen van deze Overeenkomst in enig opzicht ongeldig, onwettig of niet-afdwingbaar wordt geacht door een bevoegde rechtbank, dan blijven de geldigheid, wettigheid en afdwingbaarheid van de overige bepalingen van deze Overeenkomst onaangetast.
19.2. De Klant kan alle kennisgevingen, verklaringen en andere mededelingen aan Restomax richten aan het volgende adres:
Restomax SA/BV.
Arnaud Fraiteurlaan 15/23 B52
1050 Brussel, België
+32 2 333 75 33
Met een verplichte kopie naar :
Deze clausule is niet van toepassing op de betekening van procedures of andere documenten in een rechtszaak of, indien van toepassing, een arbitrage of andere methode van geschillenbeslechting.
19.3. Restomax kan alle kennisgevingen, verklaringen en andere mededelingen aan de Klant doen via e-mail, publicatie op zijn website, een bericht in het Product, per post of per koeriersdienst.
19.4. Gedurende de looptijd van deze Overeenkomst verleent de Klant Restomax een kosteloze licentie om de naam en handelsmerken van de Klant te gebruiken, te vermelden en weer te geven in alle communicatie, waaronder publicaties, persberichten, verhalen, websites, berichten op sociale media en openbare documenten in verband met de promotie, marketing, distributie en openbare bekendmaking van het merk Restomax, de activiteiten en de Producten (gezamenlijk de ‘Materialen’). Na beëindiging van deze Overeenkomst heeft Restomax zestig (60) dagen de tijd om alle namen en handelsmerken van de Klant uit de Materialen te verwijderen.
19.5. Geen van de partijen zal in gebreke of anderszins aansprakelijk worden gesteld voor enige vertraging in of niet-nakoming van zijn verplichtingen uit hoofde van deze Overeenkomst (anders dan de betalingsverplichtingen van de Klant) als gevolg van overmacht, brand, natuurrampen, ongelukken, overheidsmaatregelen, tekorten aan materialen, storingen in het vervoer of de communicatie of van leveranciers van goederen of diensten, of enige andere oorzaak voor zover deze buiten de redelijke macht van de betreffende partij ligt.
19.6. Deze Overeenkomst vormt samen met het toepasselijke Bestelformulier, het Beleid voor Aanvaardbaar Gebruik, het Beleid inzake Intellectueel Eigendom en Inbreuk, het Privacybeleid en de DPA de volledige Overeenkomst en afspraak tussen de partijen met betrekking tot het onderwerp hiervan, en vervangt alle eerdere of gelijktijdige schriftelijke, elektronische of mondelinge communicaties, verklaringen, overeenkomsten of afspraken tussen de partijen met betrekking tot dit onderwerp.
19.7. In het geval van tegenstrijdigheden of conflicten tussen de voorwaarden van de Overeenkomst en de voorwaarden van het Bestelformulier, gelden de voorwaarden van het Bestelformulier.
19.8. Restomax behoudt zich het recht voor om deze Overeenkomst op elk gewenst moment en na schriftelijke kennisgeving van dertig (30) dagen te wijzigen, met inbegrip van wijzigingen in de Vergoedingen en de omvang van de Producten.
19.9. De Klant heeft de algemene voorwaarden in deze Overeenkomst gelezen, begrepen en aanvaard en heeft voorafgaand aan de ondertekening van deze Overeenkomst juridisch advies ingewonnen of heeft bewust afgezien van het recht om voorafgaand aan de ondertekening juridisch advies in te winnen.
19.10. De partijen erkennen dat zij vereisen dat deze Overeenkomst wordt opgesteld in de Engelse taal, dat de Engelse versie prevaleert en dat elke vertaling alleen ter informatie dient.
In gewone mensentaal
Als een arbiter weigert om uitvoering te laten geven aan een deel van deze Overeenkomst, betekent dat niet dat de hele Overeenkomst ongeldig is.
Als u contact wilt opnemen met Restomax, gebruik dan het opgegeven adres.
Als wij contact met u moeten opnemen, kunnen wij dat doen per e-mail, een bericht via de website, gewone post of koeriersdienst. Wij mogen officieel aankondigen dat u een van onze klanten bent.
Als een van ons wordt verhinderd om onze verplichtingen onder deze Overeenkomst na te komen om een reden die buiten onze macht ligt, wordt dit niet beschouwd als een schending van deze Overeenkomst. Dit geldt niet voor uw betalingsverplichtingen.
Alle algemene voorwaarden die onze relatie bepalen, staan in deze Overeenkomst, het toepasselijke Bestelformulier, het Privacybeleid en de Verwerkersovereenkomst. Het Privacybeleid en de Verwerkersovereenkomsten van Restomax worden dienovereenkomstig genoemd in artikel 8.4 van dit document.
Wij kunnen ervoor kiezen om deze Overeenkomst van tijd tot tijd te wijzigen. Als wij dit doen, zullen wij u hiervan vooraf op de hoogte stellen.
U bevestigt dat u elke voorwaarde van deze Overeenkomst begrijpt en dat u de mogelijkheid hebt gehad om met een advocaat te spreken over eventuele zorgen die u hebt.
In geval van tegenstrijdigheid tussen het Bestelformulier en deze algemene voorwaarden, is het Bestelformulier doorslaggevend. Wij bevestigen beiden dat wij wensen dat de bindende versie van deze overeenkomst in het Engels wordt opgesteld.
II. Hardware
2.1. Indien de Klant akkoord gaat met de aankoop van point-of-saleapparatuur en benodigdheden (‘Hardware’), dan betaalt de Klant de aankoopprijs zoals vermeld in het Bestelformulier, inclusief verzend-/administratiekosten, invoerrechten, makelaarskosten en eventuele toepasselijke omzet-, gebruiks-, geharmoniseerde, toegevoegde waarde- of soortgelijke belastingen. Hardware is afhankelijk van beschikbaarheid en wordt na ontvangst van betaling naar de Klant verzonden. Restomax kan een aankooporder voor Hardware uitvoeren door een gelijkwaardig Hardware-product met dezelfde functionaliteit naar de Klant te verzenden. Alle verkopen van Hardware zijn definitief. De Klant dient uiterlijk vijf (5) werkdagen na ontvangst van de Hardware te controleren of de verzending juist en volledig was, bij gebreke waarvan de Productgarantie onder dit artikel niet van toepassing is.
2.2. In aanvulling op de van toepassing zijnde fabrieksgarantie garandeert Restomax aan de Klant dat nieuwe Hardware vrij is van fabricage- en materiaalfouten gedurende dertig (30) dagen vanaf de datum dat de Hardware is verzonden naar de Klant als oorspronkelijke eindgebruiker (‘Garantieperiode’). Deze Beperkte Garantie is niet overdraagbaar. Gedurende de Garantieperiode kan Restomax, naar eigen keuze, de Hardware repareren of vervangen zonder kosten voor arbeidsloon of onderdelen. Indien Restomax niet in staat is de Hardware te repareren of te vervangen, stemt Restomax ermee in de Klant de netto aankoopprijs terug te betalen die de Klant voor de betreffende Hardware heeft betaald. Hardware dient in goede staat te worden geretourneerd in de originele verpakking en inclusief alle bijbehorende onderdelen. Kosten voor het retourneren van Hardware zijn voor rekening van de Klant. Er kunnen ook restockingkosten in rekening worden gebracht. Na het verstrijken van de Garantieperiode dient de Klant contact op te nemen met de fabrikant voor reparaties of vervanging en de retourneringsprocedures van de fabrikant te volgen. De garantie en contactgegevens van de fabrikant worden bij de Hardware geleverd. De Beperkte Garantie van Restomax is niet van toepassing: (i) op normale slijtage; (ii) indien de Hardware is geopend, gemanipuleerd of gerepareerd door iemand die niet door Restomax is geautoriseerd; (iii) op schade die kan worden toegeschreven aan verkeerd gebruik, vocht of vloeistoffen, ongelukken, misbruik, verwaarlozing of verkeerde toepassing; (iv) op fysieke schade aan het oppervlak van de Hardware, zoals krassen, deuken of andere cosmetische veranderingen; of (v) in geval van gebruik met producten of diensten die niet door Restomax zijn geleverd of gelicentieerd.
2.3. Restomax kan de Klant incidenteel bijstand en begeleiding bieden bij het installeren en instellen van het netwerk van de Klant, maar de Klant blijft te allen tijde verantwoordelijk voor zijn eigen netwerk.
2.4. Reparatie of vervanging zijn de enige voorzieningen die worden geboden in verband met de aankoop van de Hardware door de Klant. Restomax, namens zichzelf, zijn wederverkopers en distributeurs, ontkent hierbij alle andere garanties, voorwaarden, verklaringen of waarborgen van welke aard dan ook, expliciet of impliciet, met inbegrip van maar niet beperkt tot impliciete garanties van verkoopbaarheid, bevredigende kwaliteit en/of geschiktheid voor het doel.
In gewone mensentaal
Als onderdeel van uw Bestelformulier kunt u ervoor kiezen om Hardware te kopen. Wij sturen de Hardware naar u op zodra wij uw betaling hebben ontvangen en u hebt vijf (5) werkdagen de tijd om de verzending te bevestigen.
Als u Hardware bij ons koopt, profiteert u van de geldende fabrieksgarantie. Daarnaast garandeert Restomax dat uw Hardware vrij is van defecten gedurende dertig (30) dagen na de verzenddatum. Deze garantie dekt geen normale slijtage en defecten die aan u te wijten zijn, zoals vocht of fysieke schade.
Op uw verzoek kunnen wij u helpen met het installeren en instellen van uw netwerk, maar wij zijn niet verantwoordelijk voor problemen die zich daarbij voordoen.
Buiten de hierboven beschreven beperkte garantie biedt Restomax geen andere garantie. Indien u tijdens de garantieperiode een defect ontdekt in de Hardware, dan is Restomax alleen verplicht om de defecte Hardware te repareren of te vervangen.