Overslaan naar inhoud

Pocket – Offline modus

Veel restaurants hebben terrassen of zijn gevestigd in gebouwen met een complexe architectuur om hun klanten te ontvangen, en wifi-dekking kan in sommige gevallen een uitdaging zijn!

In dit artikel leggen we uit hoe de Pocket Offline-modus extra hulp kan bieden in deze situaties:

  • Wat is de offline modus?
  • Hoe stel ik de offline modus in?
  • Hoe werkt de offline modus?


Wat is de offline modus?

De offline modus introduceert een wachtrijbeheer voor voorbereidingsbonnen op de pocket, om verbindingsverlies met het wifi-netwerk bij slechte dekking op te vangen.

Deze functie biedt u verschillende voordelen: 

  • Vermijd onderbrekingen van de dienstverlening bij stroomuitval
  • Meer flexibiliteit, met name voor grote terrassen of zones met veel interferentie.
  • Identificeer zwakke zones om uw netwerkdekking te optimaliseren

 

Hoe de offline modus instellen

Via het menu Instellingen van de POS vindt u een tabblad Opties Pocket Offline.

U kunt het maximum aantal tickets (documenten) instellen dat in de wachtrij is toegestaan, in ons voorbeeld 10.

Let op: we raden aan dit aantal niet te overschrijden.

Hoe meer het aantal toegestane documenten in de wachtrij wordt verhoogd, hoe groter de impact op de keuken, die alle bereidingsbonnen bij het opnieuw verbinden zal ontvangen.

 

U hebt ook verschillende meldingsopties:
  • Door trilling
  • Door bip

U ontvangt een melding telkens wanneer de pocket een bestelling in de offline modus aanneemt, zodat u hiervan op de hoogte bent en wordt aangemoedigd om terug te keren naar een gebied met netwerkdekking.


Werking van de offline modus

De Pocket schakelt automatisch over naar de offline modus wanneer hij de verbinding met het netwerk verliest. Er verschijnt dan een pictogram in de linkerbovenhoek met twee rode antennes met een streep erdoorheen.

In ons voorbeeld hieronder zien we 8 documenten in de wachtrij onder het grijze uitroepteken.

De Pocket maakt automatisch opnieuw verbinding zodra hij zich in een gebied met bereik bevindt en verstuurt alle wachtende documenten om de wachtrij te legen.

Zodra de wachtrij vol is, accepteert de app geen extra bestellingen meer en vraagt u om terug te keren naar een gebied dat wordt gedekt door het wifi-netwerk, zodat de bonnen naar de keuken kunnen worden verzonden.

U begrijpt het al: de offline modus biedt u meer comfort, maar een goede netwerkdekking blijft essentieel voor een optimale werking van uw bestellingen!

Archief
Een meeteenheid aanmaken