Overslaan naar inhoud

Een kortingsreden aanmaken en gebruiken


Om te controleren hoe kortingen worden toegekend, kunt u via de kassa redenen voor kortingen instellen.

We leggen u uit hoe u dit eenvoudig kunt doen en ook hoe u de reden voor de korting bij de verkoop verplicht kunt stellen 😉

Wilt u meer weten over kortingen? Volg deze tutorial waarin alles wordt uitgelegd: Hoe geef ik korting op een artikel?


Een kortingsreden aanmaken in uw kassa

Hallo allemaal!

Vandaag leert u hoe u een kortingsreden in uw kassasysteem kunt aanmaken en hoe u deze selectie verplicht kunt maken voor uw gebruikers.


Een kortingsreden aanmaken

  1. Ga naar Instellingen → Reden voor uitstel.
  2. Klik rechtsboven op Reden voor korting toevoegen.
  3. Vul de naam van de reden in (bijv.: Aangeboden, Goede klant).
    • U kunt de pijltjes gebruiken om de naam automatisch in de 3 talen (FR, NL, EN) te kopiëren.
  4. Klik op Opslaan.

➡️ U kunt deze stappen herhalen om zoveel redenen aan te maken als nodig is.


De selectie van redenen verplicht maken

  1. Ga naar Instellingen → Gebruikers.
  2. Klik op de betreffende gebruiker.
  3. Zoek in de rechten aan de rechterkant de optie Retour zonder reden.
    • Geactiveerd ✅: de gebruiker kan kortingen geven zonder een reden op te geven.
    • Uitgeschakeld ❌: de gebruiker moet een reden selecteren om de korting te accepteren.
  4. Klik op Opslaan.


Kassa-resultaat

  • Wanneer een korting wordt toegepast:
    • Als de optie verplicht is, wordt een venster voor het selecteren van een reden geopend.
    • Zonder opgave van redenen kan de korting niet worden gevalideerd.


Waarom is dit nuttig?

  • Betere traceerbaarheid van toegekende kortingen.
  • Strengere controle op handelspraktijken.
  • Effectief hulpmiddel voor het analyseren van commerciële prestaties per gebruiker.
SUBCATEGORIEËN
Archief
Een algemene korting op een ticket geven