Om te controleren hoe kortingen worden toegekend, kunt u via de kassa redenen voor kortingen instellen.
We leggen u uit hoe u dit eenvoudig kunt doen en ook hoe u de reden voor de korting bij de verkoop verplicht kunt stellen 😉
Wilt u meer weten over kortingen? Volg deze tutorial waarin alles wordt uitgelegd: Hoe geef ik korting op een artikel?
Een kortingsreden aanmaken in uw kassa
Hallo allemaal!
Vandaag leert u hoe u een kortingsreden in uw kassasysteem kunt aanmaken en hoe u deze selectie verplicht kunt maken voor uw gebruikers.
Een kortingsreden aanmaken
- Ga naar Instellingen → Reden voor uitstel.
- Klik rechtsboven op Reden voor korting toevoegen.
- Vul de naam van de reden in (bijv.: Aangeboden, Goede klant).
- U kunt de pijltjes gebruiken om de naam automatisch in de 3 talen (FR, NL, EN) te kopiëren.
- Klik op Opslaan.
➡️ U kunt deze stappen herhalen om zoveel redenen aan te maken als nodig is.
De selectie van redenen verplicht maken
- Ga naar Instellingen → Gebruikers.
- Klik op de betreffende gebruiker.
- Zoek in de rechten aan de rechterkant de optie Retour zonder reden.
- Geactiveerd ✅: de gebruiker kan kortingen geven zonder een reden op te geven.
- Uitgeschakeld ❌: de gebruiker moet een reden selecteren om de korting te accepteren.
- Klik op Opslaan.
Kassa-resultaat
- Wanneer een korting wordt toegepast:
- Als de optie verplicht is, wordt een venster voor het selecteren van een reden geopend.
- Zonder opgave van redenen kan de korting niet worden gevalideerd.
Waarom is dit nuttig?
- Betere traceerbaarheid van toegekende kortingen.
- Strengere controle op handelspraktijken.
- Effectief hulpmiddel voor het analyseren van commerciële prestaties per gebruiker.