Overslaan naar inhoud

Een kassabon annuleren

Zullen we alles annuleren en opnieuw beginnen?



Hier leggen we uit hoe u een ticket tijdens een lopende dienst volledig kunt annuleren vanaf de kassa.

Belangrijk: Dit is een gevoelige handeling, we raden u ten zeerste aan om deze rechten alleen aan de verantwoordelijken van de instelling te geven. De rechten kunnen voor elke gebruiker worden ingesteld, we leggen u dit allemaal uit in een speciale video 😉


Hoe een reeds geïnde kassabon annuleren?

Hallo allemaal! Vandaag gaan we leren hoe je een ticket dat al aan de kassa is afgerekend, kunt annuleren.

👉 Stap 1: Open de kassalade

Klik op uw werkbildscherm op de knop Kassalade rechtsboven. U krijgt een overzicht van alle bonnen van de huidige dag.

Goed om te weten:

U kunt alleen tickets van de huidige service annuleren, d.w.z. tickets die niet in een financiële Z zijn afgesloten.


👉 Stap 2: Selecteer het ticket dat u wilt annuleren

Kies het betreffende ticket uit de lijst (bijvoorbeeld € 14,50). Nadat u het ticket hebt geselecteerd, worden de details rechts weergegeven.


👉 Stap 3: Ticket annuleren

Cliquez sur le bouton Annuler ticket. Une confirmation s’affiche à l’écran. Validez pour procéder à l’annulation.


👉 Resultaat:

Het systeem maakt automatisch een negatief ticket aan met dezelfde artikelen in negatief. Hierdoor wordt het oorspronkelijk geïnde bedrag boekhoudkundig geannuleerd.


✅ Dat is alles! Uw ticket is correct geannuleerd en volledig traceerbaar in uw kassa.
SUBCATEGORIEËN
Archief
Een kassabon opnieuw inwisselen