Overslaan naar inhoud

Een factuur voor een klant genereren


De kassa beschikt over een krachtige module voor automatische facturering.

In combinatie met een klantaccount worden facturen automatisch verzonden volgens de gekozen frequentie.

  • Onmiddellijk
  • Wekelijks
  • Maandelijks

De module voor automatische facturering is een optie. Neem contact op met onze verkoopafdeling om deze te activeren!


Een klantfactuur genereren vanuit de kassa

Hallo allemaal!

Vandaag gaan we bekijken hoe u een factuur voor een verkoop rechtstreeks vanuit uw kassa kunt genereren.


Doelstelling

Een verkoop factureren op naam van een klant, met automatische verzending per e-mail en optie voor onmiddellijke of uitgestelde betaling.


Te volgen stappen

  1. Maak uw ticket aan
    • Voeg de gewenste artikelen toe aan de verkoop.
  2. Selecteer de klant die gefactureerd moet worden
    • Klik op de klantknop en kies het juiste account (bijv. Philippe Desqueens).
    • Controleer de klantgegevens:
      • ✅ E-mailadres (verplicht voor het automatisch verzenden van de factuur)
      • ✅ Financiële gegevens: btw-nummer, bedrijfsnaam, adres
      • ✅ Type facturering (onmiddellijk of uitgesteld/bankoverschrijving)
  3. Controleer of de klant correct op het ticket staat vermeld.
    • De naam van de klant wordt onderaan of in het kassavak weergegeven.
  4. Verkoop incasseren
    • 🔹 Als u kiest voor Contant → staat op de factuur ‘betaald’.
    • 🔹 Als u kiest voor Bankoverschrijving → wordt de factuur verzonden in afwachting van betaling.
  5. Last
    • Als u zich al in de kassazone bevindt maar bent vergeten een klant toe te wijzen: 
      ➤ U kunt deze nog selecteren voordat u afrekent.​


Goed om te weten
  • Een factuur kan niet worden gegenereerd na het sluiten van een ticket zonder klant.
  • De factuur wordt automatisch per e-mail verzonden zodra de bestelling is voltooid, mits alle klantgegevens volledig zijn.
SUBCATEGORIEËN
Archief
Automatische kassasluiting configureren