Overslaan naar inhoud

TPE - De betaalterminal werkt niet

Veel voorkomende problemen:

Je kunt een van de volgende foutmeldingen tegenkomen op je betaalterminal (TPE):

  • "Terminal niet aangesloten"
  • " Kan bestemming naar host niet vinden "
  • Of: de terminal reageert helemaal niet meer bij het uitvoeren van een betaling.


Uit te voeren controlestappen :


1. Is de terminal verbonden met het juiste Wi-Fi-netwerk?

  • Open de Wi-Fi instellingen van de VDA
  • Zorg ervoor dat het verbonden is met een RMAX+clientnummernetwerk (bijv. RMAX123456).


2. Biedt het Wi-Fi-netwerk internettoegang?

  • Zelfs als de terminal is aangesloten, biedt het netwerk mogelijk geen internettoegang.
  • Om te testen: open een YouTube-video op een ander apparaat dat is aangesloten op hetzelfde netwerk 
    → Als dit niet werkt, kan het aan de router liggen (zie het speciale artikel). 


3. Start de terminal opnieuw op

  • De terminal loskoppelen en opnieuw aansluiten
  • Wacht tot het apparaat volledig opnieuw is opgestart voordat je de test herhaalt.


Heb je hulp nodig?

Als de terminal na al deze controles nog steeds niet werkt, neem dan contact op met onze technische ondersteuning op +32 2 333 75 33 voor onmiddellijke hulp.

SUBCATEGORIEËN
Archief
Er verschijnt niets op het klantenscherm: wat moet ik doen?