Tijdens uw dienst kan het gebeuren dat uw printer geen tickets meer kan afdrukken!
Bij afdrukfouten worden meestal verschillende oorzaken vastgesteld:
- Er zit niet genoeg papier in de printer, waardoor er herhaaldelijk een vrij schril piepgeluid klinkt. Vervang de rol via de voorklep door aan de knop (blauw kader) te trekken. Zodra de rol is vervangen, stopt het piepgeluid.
- Controleer of de printer is ingeschakeld en of de ethernetkabel is aangesloten op het apparaat en op de router/het stopcontact.
- Met een zelftest kunt u controleren of het apparaat correct is aangesloten op het netwerk:
Om dit te doen, drukt u tegelijkertijd op de aan/uit-knop en de feed-knop aan de voorkant van de printer. Er wordt dan een lang ticket met de configuratie afgedrukt. Soms moet u op deze knoppen drukken voordat u de printer weer op het stroomnet aansluit.
- Uw PLUG&POS-router is uitgeschakeld: controleer of deze is aangesloten en of uw kassa's goed zijn verbonden met het netwerk.
Om te controleren of uw kassa goed is aangesloten op het netwerk:
- Het wifi-symbool moet groen zijn en het IP-adres moet worden weergegeven met de notatie 172.29.29.xx (als er No-IP of een ander type IP wordt weergegeven, loopt het niet via de PLUG&POS-router).
- De groene wolk bevestigt dat er een goede internetverbinding is (anders zou deze rood zijn).