Startpagina Blog Toolbox voor restaurateurs
Toolbox voor restaurateurs
De kassa is veel meer dan alleen een betaalmiddel. Ontdek hoe deze uw restaurant een boost kan geven en uw beheer kan vereenvoudigen.

Dit artikel delen
In dit artikel
- Een naadloze klantervaring bieden
- Een efficiënte bezorgdienst opzetten
- Omgaan met ontevreden klanten op een tactvolle en efficiënte manier
- De omloopsnelheid per tafel optimaliseren
De horeca heeft te maken met hevige concurrentie. Om concurrerend te blijven, is het belangrijker dan ooit om de juiste werkwijzen in deze sector onder de knie te hebben. In dit artikel geven we u tips om uw zaak zo goed mogelijk te runnen.
5 belangrijke punten voor een efficiënt restaurantbeheer
Het is belangrijk om de beste maatregelen te nemen voor het beheer van uw restaurant. Dit houdt onder meer in dat u een efficiënte bezorgdienst opzet en een geschikt kassasysteem invoert.
Een vlekkeloze klantervaring bieden
De sleutel tot het succes van een restaurant ligt in de tevredenheid van de klanten.
Niets is zo frustrerend als een maaltijd betalen en vervolgens vaststellen dat de service ondermaats is (eindeloos wachten, minachtende of onhandige bediening, enz.). Uw etablissement moet dus een aangename klantervaring bieden.
Om dit te bereiken, is het belangrijk om een snelle en efficiënte service te bieden. De beste manier om dit te bereiken is met een efficiënte restaurantkassa.
Een efficiënte bezorgdienst opzetten
Wist u dat? Restaurants die een bezorgservice aanbieden, behalen een betere winstmarge. Dit vereist echter een strakke organisatie.
Zo moet u bijvoorbeeld vooraf een specifiek bezorgmenu samenstellen. Ook moet u geschikte verpakkingen kiezen en het juiste medium voor het opnemen van bestellingen selecteren.
Opgemerkt moet worden dat sommige kassasystemen, zoals RESTOMAX, kunnen worden gekoppeld aan Ubereats, Deliveroo en andere soortgelijke platforms. Dit kan een grote hulp zijn.
Omgaan met ontevreden klanten op een tactvolle en efficiënte manier
De manier waarop u omgaat met ontevreden klanten is bepalend voor het imago van uw restaurant. Het is daarom belangrijk om tactvol en niet agressief te reageren. U moet met name:
- de oorzaken van hun ontevredenheid vaststellen,
- een snelle oplossing vinden,
- en vooral ervoor zorgen dat de geconstateerde fout zich niet opnieuw voordoet.
De omloopsnelheid per tafel optimaliseren
De tafelomzet geeft aan hoe vaak u tijdens een dienst klanten aan dezelfde tafel ontvangt. Dit is een van de belangrijkste indicatoren voor een horecagelegenheid.
Door uw omloopsnelheid te verhogen, verbetert u uw omzet zonder zelfs maar de capaciteit van de zaal te vergroten. Maar om dit te bereiken, moeten verschillende maatregelen worden genomen:
- de teams van elke afdeling plannen;
- de organisatie in de zaal en in de keuken aanpassen;
- het incasseren vereenvoudigen dankzij een snelle kassa;
- een QR-flasher aanbieden voor bestellingen van klanten;
- enz.
Omgaan met drukke periodes: eindejaarsfeesten, weekendvakanties
Horecagelegenheden hebben tijdens de kerstperiode, vakanties en weekends te maken met pieken in het aantal bezoekers. Het is daarom belangrijk om rekening te houden met deze klanten, zodat de dienstverlening tijdens deze periodes zo goed mogelijk kan worden geregeld.
Hiervoor moet u onder meer het registratieproces optimaliseren, de betalingsoplossingen verbeteren, enz. Het is ook een goed idee om een digitaal reserveringssysteem op te zetten.
De juiste kassa kiezen: een essentiële stap in het beheer van een restaurant
De kassa is een onmisbaar onderdeel in restaurants. Hiermee kunt u transacties registreren, voorraden beheren en klanten factureren. Maar om uw bedrijf rendabel te maken, is het essentieel om software te kiezen die compatibel is met de horecasector.
RESTOMAX biedt bijvoorbeeld formules die zijn afgestemd op de behoeften van dit soort horecagelegenheden. Dankzij de vele opties vergemakkelijkt ons kassasysteem het beheer van uw restaurant. De functionaliteiten?
- Orderbeheer;
- Snelle betaling;
- Verbinding met Ubereats en Deliveroo voor maaltijdbezorging;
- Bestelling via QR-code;
- Beschikbaar stellen van plattegronden;
- enz.
Met dit type apparaat is het eenvoudig om een hoogwaardige service te bieden.
Conclusie
Het beheer van een restaurant vereist veel organisatie. Om een onberispelijke service te garanderen, is het daarom essentieel om te beschikken over goede kassasoftware. Kies daarom voor RESTOMAX. Deze software bevat een krachtig systeem waarmee u tijd kunt besparen en uw winstgevendheid kunt verhogen.